Varcolaci, vrajitoare, luna plina

La ce ma mai uit cand nu vreau sa-mi bat capul si trebuie sa-mi relaxez intelectul

Peste tot in jurul meu am parte strambaturi din nas, cazut de fata si chiar omenescul “du-te acas’ la tine” de la unii bastinasi la auzul originii mele pen’ ca in lumea vestului romanii sunt acelasi lucru cu tiganii, insa de asemenea vad peste tot fascinatie pentru tot ce este romanesc, in filme dai peste cate-un underdog-villain care de fapt e baiat bun, tigan din familie cum e-n Hemlock Grove seria televizata care are tigani, varcolaci si alte bazdaganii. Tiganu’ are nume de polonez sau ceva pe acolo, chiar si pronuntia numelui e poloneza-ceha-slovaca-oricum o pronuntie slava care nu e rusa totusi. Dar ce mai conteaza, povestea e asa: e tigan cu stramosi in piciorul de plai pe-o gura de rai, e jumate italian nu mi-am dat seama care jumate ca ma-sa nu pare italianca si nici numele de familie nu i l-a dat ea deci e o dilema, nici urma de polonez, numele lui o fi agent sub acoperire … poleita. Insa asta seara cand ma uitam la unul din episoade am avut tresariri cand am auzit saraca inima me, cunoscuta doina romaneasca de dor si jale, pe care sincer nu cred s-o fi avut tigani-n folclorul lor. Mi se pare atat de ciudat cateodata sa aud romaneste incat abia la cateva secunde realizez de ce creierul meu a recunoscut cuvintele respective. Nevorbind si neauzind romana in permanenta am ajuns ca unele sunete sa mi se para ciudate si straine. Filmul e slabut insa micile prostioare si mituri despre romani imi aduce zambetul pe buze, are niste efecte speciale frumoase, insa fiind serial e supertrasdepar si de aia pare slabul insa povestea e interesanta. Ce nu-mi place este ca informatia si cultura a ajuns atat de universala, la indemana oricui incat acum nu prea mai exista identitate ci totul e pus, scris, gandit la gramada, confundat si amestecat mai rau ca un cocktail ce-ti da dureri de cap.

Imi place insa sa aud anumite chestii, m-a si pufnit rasul auzind pe maica-sa spunand “da-le dracului” desi corect era “dai”. Influentele insa sund demodate cu date oferite de care romani care sunt de 40-30 de anu in state sau poate chiar s-au nascut acolo, pana si imbracamintea tiganului e exact cum purtau tiganii tineri prin ’80-’90. Macar merge la scoala tipul 😀 Ma mai uit poate apare si Dracula, ca Ordinul Dragonului a aparut de la inceput. Nu pot sa rezist ca-mi plac dragonii, asta e evident.

2 thoughts on “Varcolaci, vrajitoare, luna plina

    1. Inca nu l-am vazut tot, dar cu siguranta se termina bine, poate se fac bine eroii si pun mana pe carte 😀 si uite asa o sa traim toti fericiti pana la adanci batraneti.

      Like

Leave a Reply

